Veelgestelde vragen

Hieronder vind u een verzameling van veelgestelde vragen over MintAdmin. Mocht u geen antwoord vinden op uw vraag, neem dan contact met ons op.

Onderwerpen


MINTADMIN
BESTELLEN
BETALEN
OPZEGGEN
VOOR ACCOUNTANTS


MINTADMIN


Zijn er extra modules bij MintAdmin of andere verborgen kosten?

Nee, MintAdmin bestaat uit een totaalpakket met een vaste prijs per jaar. Er zijn geen extra modules nodig, alles is inbegrepen. Mist u een bepaalde functie? Neem dan contact met ons op en wij kijken of we deze functie toe kunnen voegen.

Waarom is MintAdmin zo goedkoop in vergelijking met andere pakketten?

Het doel van MintAdmin is om te laten zien dat een goed boekhoudpakket niet duur hoeft te zijn. Ons uitgangspunt is de goedkoopste te zijn en tegelijkertijd veel kwaliteit te leveren. Door gebruik te maken van Microsoft Excel als basis blijven de ontwikkelingskosten ook laag.

Werkt MintAdmin in de cloud?

Ja en nee. MintAdmin maakt gebruik van een online database en van Microsoft Excel. Elke keer als u inlogt, worden uw gegevens vanuit de online database op uw lokale computer in Excel geplaatst. Als u uitlogt worden de gegevens weer online opgeslagen. Dit betekent dat u tijdens het werken lokaal op uw eigen computer bezig bent en dat de gegevens alleen online staan als u er niet mee bezig bent. Dit heeft als voordeel dat u overal kunt boekhouden en dat het voor uw eventuele accountant makkelijk is om mee te kijken. Gegevens worden bovendien ook op uw computer opgeslagen in het geval dat uw internet bijvoorbeeld wegvalt.

Hoe veilig zijn mijn gegevens?

Wij hebben meerdere lagen van beveiliging ingesteld om te zorgen dat niemand bij uw gegevens kan en u uw gegevens ook niet zomaar kwijtraakt. Ten eerste worden werken wij met beveiligde verbindingen en wordt de verbinding met de database ook nog eens langs een aantal omwegen gemaakt. Daarnaast wordt uw administratie versleuteld opgeslagen in de database, zodat de administratie zelf niet ingezien kan worden voor mensen met toegang tot de database. Als laatst worden er op drie verschillende locaties backups gemaakt van uw gegevens, waaronder een backup op uw computer zelf.



BESTELLEN


Wat zijn de kosten voor het pakket?

Een MintAdmin licentie kost 2,50 euro per maand per administratie. Er zijn verder geen verborgen kosten.

Wat gebeurt er als ik een bestelling plaats?

U ontvangt een e-mail met een bevestiging op uw opgegeven e-mailadres. In deze e-mail staat ook een link naar het programma. In het programma kunt u vervolgens een wachtwoord aanmaken die aan het opgegeven e-mailadres gekoppeld wordt. Als uw wachtwoord is aangemaakt, dan kunt u beginnen!

Wat moet ik doen als ik een extra administratie wil aanmaken?

U kunt via de website een bestelling plaatsen met hetzelfde e-mailadres als u nu al gebruikt. Als u dit doet, dan kunt u een extra administratie aanmaken in het programma.

Wat moet ik doen als ik mijn demoversie om wil zetten in een betaalde versie?

U kunt via de website een bestelling voor de volledige versie plaatsen met het e-mailadres dat u nu voor uw demoversie gebruikt. In dat geval wordt uw demo automatisch omgezet in een volledige versie.



BETALEN


Hoe moet ik betalen voor het programma?

Betalingen gaan per factuur of per automatische incasso. Als u ervoor kiest om per factuur te betalen, dan worden er 12 maanden in rekening gebracht. Als u besluit op te zeggen voordat de 12 maanden zijn verstreken, dan ontvangt u een creditnota voor de resterende maanden.



OPZEGGEN


Hoe kan ik opzeggen en wat is het opzegtermijn?

U kunt per maand opzeggen en er is geen opzegtermijn. De maand waarin u opzegt, is de laatste maand die gefactureerd wordt. U kunt opzeggen door een e-mail te sturen naar klantenservice@mintadmin.nl.

Wat gebeurt er met mijn gegevens als ik opzeg of als ik besluit mijn demoversie niet om te zetten?

Uw gegevens worden nog 60 dagen bewaard voor het geval u van gedachte veranderd. Na deze 60 dagen worden uw gegevens automatisch uit onze database verwijderd.



VOOR ACCOUNTANTS


Kan ik administraties voor klanten aanmaken zonder dat ik het volledige beheer kwijt ben?

Dat kan! Als u via het accountantportaal een klant aanmaakt, dan houdt u het beheer. Het is voor deze klant niet mogelijk om zijn of haar administratie te koppelen aan een andere accountant. Het is ook niet mogelijk om u te weren uit de administratie.

Is het mogelijk om voor mijn klanten aan te geven dat zij niets kunnen bewerken?

Dit is nog niet mogelijk, maar wij zijn dit aan het onderzoeken. Momenteel denken we aan verschillende gradaties zodat er per klant bepaald mag worden wat de klant wel of niet mag doen.

Wat zijn de kosten voor MintAdmin als accountant?

De accountantsversie van het programma is gratis. Bij aanmelding krijgt u de mogelijkheid om twee administraties aan te maken. Als u zelf administraties voor klanten aan wilt maken, dan kost dat 2,50 euro per maand per administratie. U kunt ook een onbeperkt aantal administraties aanmaken voor 300 euro per jaar.